Geoblog.pl    miku    Podróże    Tajlandia    Przygotowania #1

Przygotowania #1

Polska, Mińsk Mazowiecki

Myślę, że najpierw powinenem napisać dlaczego wybieram się do Tajlandii a nie innego kraju. A mianowicie moje marzenia o podróżowaniu zostały pobudzone filmem pt. "Niebiańska Plaża" chyba w 2001 roku a potem książką o tym samym tytule - tak, o książce dowiedziałem się po premierze filmu. Wtedy zainteresowałem się podróżowaniem po południowo-wschodniej Azji ale mając 15 lat nie bardzo miałem możliwość na tak dalekie podróże.

Po 7 latach marzeń kupiłem bilet... na listopad tego roku. Wszystko jest możliwe i w ogóle urzekłem się swoją historią :D

Co już mam załatwione:

- Bilet na 2 listopada i powrót 29 listopada w liniach Aeroflot.
- Pierwsze szczepienie na WZW A i B oraz polio
- Złożony wniosek o paszport

Co jeszcze przedemną:

- Wiza
- Kolejne szczepienia
- Kupno walizki/plecaka/plecako-torby/torbo-plecaka/plecako-torbo-walizki
- Sporządzenie listy rzeczy do wzięcia i wzięcie tych rzeczy

Co chcę zobaczyć:

- Bangkok (m.in. świątynie, targi uliczne, skytrain, muay thai)
- Ayuthaya
- Mu ko ang thong - narodowy park morski w zatoce tajlandzkiej
- Koh Phi Phi
- Jakieś wyspy np. małą Koh Chang

Miku's How to and hints:
Kupno biletu lotniczego - Jeżeli chcemy kupić bilet lotniczy on-line i serwis internetowy danej linii lotniczej wymaga kary kredytowej, a nie posiadamy takowej ale posiadamy kartę płatniczą, to można zgłosić się do firmy pośredniczącej które to przeważnie akceptują takie karty lub po prostu przelew bankowy. Można też zgłosić się do biura danej linii lotniczej i kupić bilet za gotówkę lub tam zapłacić kartą płatniczą. Uwaga: słyszałem, że bilety w firmach pośredniczących mogą być tańsze niż u przewoźnika - ja kupiłem za taką samą cenę w firmie AT Kompas (pozdrawiam :) )

Szczepienia - Myślę, że warto takie zrobić żeby sobie trochę dłużej pożyć i w ogóle. Aby dowiedzieć się gdzie można zrobić szczepienia w swojej miejscowości można wejść tu: http://www.szczepienia.pl/podroze/253,Rekomendowane_punkty_szczepie%C5%84.html i znaleźć miejscowość w której chcielibyśmy się zaszczepić. Podaje się, że w tajlandii warto szczepić się na: WZW A i B, błonnicę i tężec i dur brzuszny. Jak byłem w sanepidzie w Warszawie to tam podawali, że wypadałoby się zaszczepić również na polio i to też uczyniłem, ale nie wiem po co po tym jak przeczytałem co to dokładnie jest :)